close

He said sit down son, we've gotta talk 

他說..兒子..坐下`..我們必須要聊一下
I said "it's my life, I'm gonna do what I want 

我說..這是我的人生..我要做我想做的事
I'm not gonna crawl, I'm gonna walk 

我不打算滾..我要用走的..
Walk right out that door" 

走出那道大門..

He said "I used to be a lot like you 

他說..我曾經也像你一樣
There's nothing you've done that I didn't do" 

沒有什麼你有做而我沒有做過的
I left and said "Dad I'm bulletproof 

我邊走邊說..爸..我是刀槍不入的
We've been through this before" 

我們之前就討論過了!

I couldn't believe it 

我無法相信
There was a tear in my old man's eye 

竟然有淚水在我老爸的眼裡
When I was leaving 

當我離開時
He tried to say goodbye 

他試著和我說再見

He said stand tall when you stumble 

當你潦倒時記得挻直身子
Stay pround when you're humbled 

當你自愧不如記得仍然保持自豪
The lessons you learn 

你所學到的教訓
Won't be the ones that you plan 

不會是你所安排的

And every step up that mountain 

你走上高處的每一步
Will be more than worth countin' 

永遠都會比你數著的更多更多
And when you walk through the valley 

當你穿過陰谷時
May you walk like a man 

願你像男人一樣有擔當的走

And now I've seen a couple miles on a gravel road 

現在我看到碎石路的幾英里外
Been taught a couple things that I didn't know 

教會了我幾件我未曾知道的事
And yeah, I've even got a kid of my own 

而已我有了自己的孩子
Starting to sound a lot like me 

聽到了他的口吻開始很像我

I learned a little thing called sacrifice 

我學會了叫做犧牲的事情
Givin' up on dreams, lost a couple fights 

放棄了追逐夢想和幾件想值得爭取的事
All anybody wants is a better life 

所有人都想有更好的生活
And something to believe 

還有...一些能夠信相的事

Stand tall when you stumble 

當你潦倒時記得挻直身子
Stay pround when you're humbled 

當你自愧不如記得仍然保持自豪
All the lessons you learn 

所有你學到的教訓
Won't be the ones that you plan 

都不會在你的預計之中

Every step up that mountain 

你走上高處的每一步
Will be more than worth countin' 

永遠都會比你數著的更多更多
And when you walk through the valley 

當你穿過陰谷時
May you walk like a man 

願你像男人一樣有擔當的走

I couldn't believe it 

我不能相信,,
When the tears came to my eyes 

當淚水湧到我的眼睛前
It isn't easy 

這真的並不容易...
Standing on the other side 

站在他的角度想...

I said "Sit down son we gotta talk 

我說..兒子..坐下..我們要談一下
Hey it's your life, you're gonna do what you want 

沒錯..這是你的人生..你要去做你想做的事
I won't say crawl before you walk" 

你走我不會叫你滾
Cause I heard my old man in my mind sayin' 

因為我聽到在我腦海中我老爸的話...

Stand tall when you stumble 

當你潦倒時記得挻直身子
Stay pround when you're humbled 

當你自愧不如記得仍然保持自豪
All the lessons you learn 

所有你學到的教訓
Won't be the ones that you plan 

都不會在你的預計之中

Every step up that mountain 

你走上高處的每一步
Will be more than worth countin' 

永遠都會比你數著的更多更多
And when you walk through the valley 

當你穿過陰谷時
May you walk like a man 

願你像男人一樣有擔當的走

And when you go on without me 

還有..當我不在時你自己一個人生活..
Walk, like a man 

記得..要像一個男人一樣

Walk on
去吧..

arrow
arrow
    全站熱搜

    Kahei2007 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()